Marketing, promocja, reklama

Bądź widoczny w Google – współpracuj z agencją SEO

Kluczowe wiadomości na temat SEO Kraków. Przekonaj się!

Przedsiębiorstwa oraz administratorzy sklepów internetowych, którzy chcą pojawiać się na najlepszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podejmowanie działań samemu. Nie posiadając wiedzy w problematyce SEO i nie śledząc na bieżąco doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać trafnie i – najważniejsze – skutecznie. Kolejna droga to zatrudnienie na etat biegłego SEOwca, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić z uwagi na budżet. Trzecie wyjście to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet wydzielony na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że poza specami od SEO w pracują tam również osoby od kampanii Google Ads, kodowania, content marketingu czy grafiki, które służą merytorycznym wsparciem w tych sferach.

Profesjonalna firma SEO opracowuje indywidualną ofertę dla każdego klienta

Agencji SEO w naszym kraju jest co niemiara. Czym kierować się w toku poszukiwań firmy, która podniesie naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Zalecamy wybrać markę, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, ale również tych reklamowych czy kreatywnych, co roku rośnie, co nie zawsze niesie za sobą wysoką jakość usług. Współpracując z agencją, która działa od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć pewność, że dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może w każdej chwili zaprezentować szerokie portfolio swoich byłych prac. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach publikują zakładkę z historią tzw. „kejsów”. Zanim sygnuje się umowę wypada zapoznać się ze studia takich przypadków, by wstępnie zobaczyć, jakich rezultatów można oczekiwać po danej agencji, a także to z jakimi trudnościami się mierzyła oraz dla jakich branż pracowała. Rzetelna agencja SEO to taka, której działania są transparentne: zawiadamia o harmonogramie zadań na zbliżające się tygodnie, jak również przekazuje sprawozdanie z wykonanych działań i ich efekty.

Kolejna ważka kwestia to spersonalizowana oferta i dopasowanie strategii prac do potrzeb działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpowiada w parę minut, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, powinien to być sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania pracownik profesjonalnej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, aby dopytać o dokładniejsze informacje o firmie, niezbędne do zaprezentowania dla niej kompleksowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można odszukać na własną rękę w internecie, jak przykładowo informacja o realizowanych do tej pory działaniach SEO i o ważnych dla klienta towarach bądź usługach, które chce wypromować.

Rozliczenie za usługi firmy SEO – na jakie oferty uważać

Przezornie należy podejść do firm SEO, które proponują umowę z rozliczeniem się za wypracowany wynik. W takim modelu opłata odbywa się dopiero wówczas, kiedy frazy kluczowe dotrą na ustalone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do pierwszej strony wyników lub do Top3). To wciąż często proponowany model rozliczeń, aczkolwiek wiąże się z dużym ryzykiem – można wszak osiągnąć szybkie rezultaty przy pomocy łamania standardów ustalonych przez Google. Stale uaktualniany algorytm też nie pomaga w dotrzymaniu obietnic składnych zleceniodawcy, dlatego sumienna firma SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych efektów. Jeśli idzie o opłatę za usługi agencji SEO, to rzadko jest ona stała – zwykle w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy potrzebne są większe nakłady finansowe, aby przeprowadzić dogłębny audyt SEO, a następnie zrealizować wszystkie wyliczone w nim zalecenia. W późniejszym okresie współpracy, jak strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty prac bywają znacznie mniejsze.

Dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]