Prowadzenie prężnej witryny internetowej obliguje do jej nieustannego rozmieszczania w przeglądarkach, żeby była dostrzegalna dla internautów i miała stałą pozycję. Bany i filtry Google mogą zostać nałożone na witrynę, kiedy firmowa strategia wywołuje naruszenie zasad prawidłowego SEO. Przekonajmy się, co zrobić, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.
Bany i filtry Google – jak wpływają na widoczność witryny?
Ban od Google to najsurowszy sposób kary, który może dotknąć stronę internetową. Oznacza on bezwzględne wykasowanie jej z wyników przeglądarki Google, co tak naprawdę istotnie utrudnia funkcjonowanie interesu. Po zablokowaniu witryny wskaźnik naszych gości dramatycznie się obniży, gdyż większość odbiorców stosuje tylko Google. Natomiast nałożenie filtra obniża pozycję witryny w wynikach wyszukiwarki, co także niekorzystnie oddziałuje na klikalność witryny. Wyróżniamy nakładane bezpośrednio przez pracowników Google filtry ręczne i zakładane mechanicznie przez profesjonalne oprogramowanie filtry algorytmiczne.
Czy da się zwalczyć bany i filtry Google?
Pamiętajmy, że bany i filtry Google narzucane są na przykład za zamieszczanie ogromnej ilości odnośników kierujących na naszą witrynę www lub wykorzystywanie nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej najlepszej pozycji. Aby pozbyć się bana od Google musimy najpierw zweryfikować jego powód. Pamiętajmy, żeby zlecić to profesjonalnej firmie SEO, która kompleksowo zajmie się z problemem. Operacja może jednak ciągnąć się nawet 6 miesięcy, należy więc uzbroić się w cierpliwość.