Marketing, promocja, reklama Tematyka witryn internetowych Usługi

Jak użyć PBN do zwiększenia widoczności strony?

Jeśli interesuje Cię korzystna oferta private blog network, wejdź na pbnmarket.pl.

Żeby odbiorca znalazł twoją działalność powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, ale także zadbać o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony oraz to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne profesjonalne i pomocne dla potencjalnego klienta informacje. Lecz nie wolno również lekceważyć tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci blogów.

Private blog network – użyteczne jako komponent szerokiej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, ponieważ są tworzone i zarządzane przez jeden podmiot (najczęściej przez agencję SEO albo większą agencję marketingową), który kontroluje jakość udostępnianych tam treści. Prywatne sieci serwisów są na ogół wykorzystywane jako element wieloskładnikowej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, gdyż najlepsze rezultaty ich użycia daje się zauważyć w stosunku do stron, które są rzetelnie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość wygenerowania pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za słaby punkt PBNów można uznać tylko to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a potem trzeba przeznaczać niemało godzin na zachowanie ich na odpowiednim poziomie.

Wizytówki NAP i publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak korzystać z możliwości PBN

PBNy rewelacyjnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu publikować tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To w zasadzie każda publikacja w sieci, gdzie widoczne są najważniejsze dane telekontaktowe firmy – jej e-mail lub telefon, adres i pełna nazwa. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także profil w mediach społecznościowych, profil w internetowym rejestrze biznesowym bądź artykuł, w którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.

Następna skuteczna metoda korzystania z możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja wartościowych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej przydatność pierwotnego wpisu, bowiem odnajdywanie odnośniki do niego na rozmaitych blogach zewnętrznych traktują jako dowód, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się użyteczne, warte przeczytania teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie kluczowe jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych przede wszystkim z doradztwem finansowym, bieżącymi informacjami, prawem i zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO