Informatyka Tematyka witryn internetowych

Masz filtr Google na swojej stronie? Dowiedz się jak go usunąć?

Zauważyłeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Żadne czynności, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie przynoszą żądanych efektów? Wszystkie te objawy sugerują obciążenie strony filtrem Google.

Czym jest filtr Google

Zanim przystąpimy do jakichkolwiek czynności należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędem na stronie, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Jak ściągnąć filtr ze strony?

Pierwszym krokiem na drodze do usunięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla niej toksyczne – proces ten ułatwią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Aby wykonać wszystkie powyższe kroki potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.

Kiedy zacząć usuwać linki z Google?

Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno stać się sprawą priorytetową. W czasie trwania blokady strona jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może uszczuplić kapitał firmy, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem rady u profesjonalisty. To z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać problem specjaliście.