Pozycjonowanie – najważniejsze zagadnienia
Znamy trzy popularne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najistotniejsze jest dołączenie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się przede wszystkim:
– dzielnicę (np. “sklep komputerowy Jeżyce”)
– miejscowość (“siłownia Kraków”)
– państwo (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje usługi tylko do odbiorców rezydujących na danym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest wykorzystywana również wtedy, gdy firma ma nieduży budżet reklamowy i nie jest w stanie walczyć o pozycje na frazy niezawierające dopasowania regionalnego, np. zamiast “sklep sportowy”, to “sklep sportowy Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon
Inny model pozycjonowania to solidne i sprawdzone wyjście dla osób dysponujących niskim budżetem na reklamę. Za sprawą należytego dobrania słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale także stawki za reklamę w Google Adwords istotnie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również dużo mniejszą konkurencję. Kluczowe jest także to, iż coraz powszechniejsza jest tendencja do wpisywania dłuższych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– buty sportowe puma Turin II czarne sklep online,
– golarka Philips One Blade Pro czarna,
– smartfon Samsung Galaxy S8 biały.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne szczególnie dla sklepów działających w sieci. Za pośrednictwem tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę artykułów mogą efektywniej piąć się na wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną rolę przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Europy w piłce nożnej, Święto Pracy czy Dzień Matki. Ten wariant pozycjonowania jest bardzo efektywny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i użyta ze stosownym wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii i turystyki. Przeważnie powinno się zacząć je na dwa-trzy miesiące przed ważnym wydarzeniem, aby Google zdążyło zaindeksować nową czy też zmienioną treść witryny.
Dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]